lördag, december 19, 2009

Mitt år på bloggen

Inspirerad av senaste inlägget gör jag ett inlägg med citat ur senaste årets blogginlägg, lite från varje månad.

Januari:

"Jag köpte ett par sexiga pjucks på rean. Pjucks som jag ännu inte kunnat använda. Dessa små raringar är inte så lämpliga att ta på sig när det är en sisådär -6 ute. Men den som väntar på något gott, eller hur?"

"Jobbar över igen. Motiverar det med att jag kan köpa en blixt till kameran om jag drar in lite extra stålar. Ska eventuellt sitta över på söndag också. Får väl se hur jag mår..."

"Huvudvärk. Magkatarr. Ont i bröstet.

-Hello, stress!

Ska försöka varva ner och inte fundera så mycket förrän jag verkligen vet. Inte måla fan på väggen med andra ord. Fokusera på vad som är fint här i livet. Mikael, den övriga familjen, Maysan och fotografering. Kunde inte motstå att köpa en blixt till kameran för lite sparade pengar, så nu är jag lycklig. Nu är det ett zoomobjektiv och ett stativ kvar. Och just det, jag behöver ett motljusskydd och en omnibounce också!"

Februari:


"Hela kvällen igår var mycket lyckad. Perfekt blandning av människor. Rätt människor. Rätt dricka. Gretas levererade såväl grym musik att dansa till och en rolig show a´la drag queen.
Och det bästa av allt; jag är inte det minsta bakfull idag. Så i eftermiddag blir det bodypump!"

"Jag vet inte om jag är onormal på något vis, men jag klarar bara inte av att se andra brudar klänga på min kärlek. Jag känner hur pulsen stiger, hjärtat slår snabbare, och hela min kropp gör sig redo för försvarsattack! Det är just det som gör att jag ibland hatar kroglivet. Denna köttmarknad! Allt handlar liksom om att lägra någon! Vidrigt när man inte är singel. Självklart är det härligt med bekräftelse, jag säger inget annat! Men måste alla kladda så förbannat? Nog sagt om det."

"Laddar upp med en kopp kaffe och lite schysst musik. Ska snart gå och ta på mig kvällens kläder, sminka mig och platta till håret. Det sistnämnda behövs knappt, då min frisör gjorde ett grymt jobb med den biten igår. Och jag har lyckats undvika minsta droppe för att inte få lockigt hår.

Jag är jätteladdad inför ikväll! Har hopp om en bra kväll... Mat och drinkar hos Ida, sen Valand!"

Mars:

"Minns när jag tog med mig mat från Burger King hem till dig. Naturell cheeseburgare, pommes och cola. Minns att du älskade vanilla coke. Minns när vi åkte till Marklandsgatan och tillbaka bara för att prova den nya spårvagnstypen. Kunde tala med dig om allt.

Saknad. Älskad."

"Ah, jag har sådana vårkänslor. Solen lyser, såg små knoppar på en buske häromdagen, och jag ska shoppa vårkläder på H&M."

"Tidigare idag fick jag en anafylaktisk chock, orsakad av pinjenötter. Var på kalas hos Oscar vid tillfället. Det började med att jag upptäckte att en stor del av ena handen hade svullnat upp och var fylld av nässelutslag. Tänkte inte så mycket mer på det, får ju sådana då och då. Efter ett tag kände jag att det började klia på stora delar av kroppen, och jag kände mig väldigt trött. Nästan sjuk."

April:

"Ramlade av en slump över en för mig okänd blogg, där jag i presentationen läser att kvinnan i fråga är 27 år gammal. Oj, tänker jag, vad gammal hon är. En sekund senare slår det mig - jag fyller ju själv 26 i år, och är därmed inte mycket yngre än henne."

"På eftermiddagen begav vi oss till Floda för att få avnjuta årets grillpremiär. Maya var som tokig! Hon njuter verkligen nu när det är vår, och hon kan springa runt i trädgården och härja! Medan grilldofterna slog emot oss drack jag en underbar, iskall öl. Ah, sommar! Eller så nära man kan komma i April i alla fall vill jag lova!"

"Någon gång under senare delen av året kommer vi att åka med Mamma, Pappa, Hans och Katarina till London. En gåva till oss från mina föräldrar. Kan inte nog uttrycka hur glad jag är över detta! Har 'London-abstinens'! Då ska jag visa Mikael allt vad London har att erbjuda! Han fick lite panik när vi pratade på om hur mycket vi brukar shoppa, men det finns ju så mycket mer än bara affärer i London! Jag tror jag vill åka London Eye igen. Sen finns det ju mängder med museum, parker, pubar, parker och attraktioner för den som vill uppleva."

Maj:

"Skulle ljuga om jag sa att jag uppskattar att se ung ut. Det positiva är att man inte ser sliten ut. Det negativa att människor som inte känner en inte tar en på allvar. Unga kvinnor ser man ofta ned på, som om att de inte klarar lika mycket. Vi är för åldersfixerade i Sverige! Det är sjukt."

"Insåg i helgen hur jävla mycket jag verkligen älskar min baby! Trots att han ibland gör mig galen, såsom det ju alltid är i ett förhållande! Jag kan inte leva utan honom. Det är han och jag mot världen, och när han säger saker som att jag är hans allt, eller att jag är hans bästa vän.... Ja, då smälter jag till en blöt fläck!"

"Igår var vi på bio och såg Coraline. Den var bra. Mycket spännande. Den behöll min uppmärksamhet rakt igenom, det är inte ofta en film lyckas med det. Innan bion svängde vi av i Partille och åt på Oves gatukök, som ska vara känt för sitt goda potatismos. Och ja, det var gott. Jag har inte ätit en hel special på många år, så det var kanske på tiden!"

Juni:


"Ibland så får jag känslan av att vissa människor vill behålla andra människor för sig själva. Som om att de vill umgås med dem exklusivt. Något som jag för det mesta tycker är himla trist. Själv gillar jag att att bjuda in många olika människor till olika evenemang, det är bara kul att mixa. Alla är ju vuxna och kan konversera. Allt blir så himla mycket roligare om man bjuder till lite, och vem vill inte träffa nya människor som sedan kanske till och med kan bli ens vänner? Känns lite lågstadium över hela detta känner jag. Dock inte sagt att människor inte ska få umgås på tu man hand, men.... Äh, jag vet inte."

"Fick chansen att återigen träffa Mikaels kusins 10 månader gamla son igår. Han är ju för underbart söt, jag smälte verkligen! Jag gillar barn, och barn gillar mig. Han ville flera gånger vara i min famn. Jag tackade inte nej."

"Jag funderar på att vara nykter imorgon. Det händer inte ofta när det vankas fest! Jag ska köra upp till mina föräldrar på midsommardagen, och man vet ju aldrig hur fort man förbränner dessa alkoholhaltiga droppar. Då kan jag dessutom ta med mig kameran utan att vara rädd för att förstöra den i fyllan och villan. Man kan ju festa på cola och kaffe? Eller? ;)"

Juli:

"Jag vet att man måste lägga ner mycket tid/energi på ett förhållande, och det planerar jag att göra resten av mitt liv på det jag är i nu. "

"Ibland får jag nästan en känsla av panik. Finns det jobb där man känner att man brinner för det man gör? Klarar jag att konkurrera ut andra inom det område jag vill verka? Vad vill jag göra? Är jag duktig nog? Vad gör jag om fem år? Men så påminns jag om att jag är duktig. Jag är nästintill självlärd inom mycket, och det är inte fy skam! Med lite utbildning blir jag grym! Jag får många komplimanger för det jag gör. Människor vill att jag hjälper dem."

"Igår blev det grill och tjöt för hela slanten uppe hos Kami. Det var jag och tre grabbar till att börja med. Kände mig som invigd i killarnas heliga klubb! Skämt åsido, men ja, det blev en hel intressant prat om både det ena och det andra."

Augusti:

"Jag har varit enormt blödig på sistone. Det är lite småjobbigt."

"Väl uppe vid destinationen i Floda fikade vi, spelade Uno och drack lite vin med smak av jordgubb. Äkta italienskt. Mycket sött och gott."

"Grillning och vindrickande hos mamma pappa fredag-lördag. Grillspett med fläskfilé, tomat, paprika och lök. Till det ugnsrostad potatis och kantarellstuvning. Jag gillar god mat!"

September:


"Jag är himla glad över att jag tog steget och gick med i Lerums Fotoklubb! Det har redan visat sig vara givande. De hade innan jag gick med haft en liten kurs i Studiofotografering som jag ju då av naturliga skäl missade. Så jag skrev en öppen fråga på vårt forum på fotosidan, om det inte skulle anordnas ännu en sådan kurs? Till min stora glädje nappade en av frilansfotograferna och erbjöd sig hålla en sådan i sin studio. Det är verkligen inte fy skam! Kommer förhoppningsvis vara till stor nytta för mig i min utveckling."

"Tittar på klockan. "Va?! Redan 13:24?!!". Galet. Men så är det när man är ute och partajar till sena natten (sista tåget hem), och inte går upp förrän runt tolv. Är lite seg i huvudet idag, men mer än så är det tack och lov inte. Huvudvärken som jag fick igår redan innan jag gick och lade mig har släppt, och det tackar jag också för."

"Fredag idag, det innebär sovmorgon imorgon! Men inte alltför länge, dagen bjuder på fotografering, och bakning inför Mikaels kalas på söndag. I eftermiddag har Mikael övertalat mig att boka in ett pass Bodypump med honom. Eftersom det var cirka två månader sen sist undrar jag om jag kommer kunna gå imorgon?! "

Oktober:

"Igår hade Krille ett litet party. Ett party som slutade med ett antal överförfriskade herrar och en lagom Lompan. Trots Krilles goda drinkar och mina egna så mår jag oförskämt bra idag. Och tur är väl det med tanke på att jag tränat Bodypump med Kerstin. Det var ett fruktansvärt pass! Inte fruktansvärt som i dåligt, utan som i ansträngande! Darrade som ett asplöv i vissa muskelgrupper. Ni som tränar Bodypump förstår jag vad jag menar när jag skriver; Bendelen i passet. (8 små pulser!) Fy fasen."

"Det blev inga tacos igår. Vi åkte till Triumfglass istället. Och väl där kom Mikael på att han ville gå på bio, så istället för att stå med matlagning åkte vi in till stan och såg en 3D-skräckis; The Final Destination. Själva storyn var väl ingen höjdare, men effekterna var grymma. Jag har sett nästan alla 3D-filmer som gått i Sverige, och den här ligger i topp ur den aspekten! Summa kardemumma: Fredagen blev en svullardag. Glass, Ica's pizza, gott&blandat."

"Idag är min absolut sista dag som ungdom. Jag kan nu vinka hejdå till alla ungdomsrabatter och annat ekonomiskt trevligt. Mitt tågkort kommer att gå upp ca 200 kr per månad, och vill jag åka tåg kommer också det förmodligen att bli dyrare."

November:

"Bilen ska snart in för besiktning, och jag håller tummarna för att den går igenom. Det är dyrt att ha bil. Bensin, skatt, försäkring, reparationer... Men det är också något som ger livskvalitet enligt mig. Vi kan ta oss till massor av ställen, vi kan till exempel hälsa på våra föräldrar utan att behöva planera så mycket. Bara att sätta sig i bilen och åka iväg!"

"När vi kom tillbaka till hotellet såg personalen lite skamsen ut. Det visade sig att det var fel på vår toalett, så vi kunde inte få nyckeln till rummet förrän reparatören var färdig. Det kom fram tre personer och bad om ursäkt i omgångar. Som plåster på såren fick vi ta varsin drink i baren på deras bekostnad. Inte helt fel! Mikael tog en white russian och jag valde en cosmopolitan. Så vi satt och hade det mysigt och pratade i hotellbaren en stund, och sedan fick vi vår nyckel."

"Jag formligen älskar att komma hem efter en modellfotografering och ögna igenom alla vackra foton. Det blir så fantastiska bilder i en studio! Idag har varit en väldigt bra dag, kreativ, rolig och lärorik. Vi har flyttat blixtar, instruerat tjejerna, diskuterat kamerateknik och skrattat."

December:

"Var på stan med Kerstin och lille Alexander förut. Vi fikade på Åhléns först, och sedan sprang vi runt på stan och shoppade. Mest julklappar för min del men också ett nagellack från OPI till mig själv. Så idag har jag fått mig en försmak på livet med småbarn. Hiss i varenda affär, leksaksaffär, bebiskläder och förmågan att göra många saker på samma gång. Det ska jag nog klara av i framtiden! Är lite rädd för att jag kommer att handla ihjäl mig på barnkläder den dagen bara... Ni skulle bara veta hur mycket gulligt det finns. Om ni inte redan vet förstås!"

"Jahapp, så var det lördag igen. Mindre än tre veckor kvar till julafton är det också. Jag unnade mig en härlig sovmorgon imorse, vilket var underbart."

"Sekunderna innan satt jag och hoppade på stolen och skrek förtjust. Mikael har uppmuntrat mig till att investera i en Canon 7D, och jag bestämde mig för att köpa en sådan kamera! Åh, I will be in heaven! Till den ska också införskaffas ett nytt zoomobjektiv."


2009 - ett år som gick fort.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med, 2009 har gått nästan för fort!
    Men det blir väl så ju äldre vi blir men jag har allt bestämt att i januari fyller ja 25 istället för 27 :-D

    SvaraRadera
  2. Så med andra ord kommer du aldrig att bli äldre än 25? ;)

    SvaraRadera
  3. Precis:-D Det var planen:-)

    SvaraRadera